2019-11-23

Lepsze skutki będzie miało jednak wypalanie DPF podczas jazdy

Wypalanie standardowe: co 7-10 dni, co około 400km. Następnie filtr DPF oczyszcza się automatycznie poprzez wypalanie ten proces możemy również nazwać regeneracją. Czasem bowiem wypalanie DPF w codziennych warunkach nie jest możliwe. Zbyt częste wypalanie DPF może doprowadzić do uszkodzenia czujników temperatury i do stopienia lub popękania wkładu filtra. Lepsze skutki będzie miało jednak wypalanie DPF https://dpf-warszawa.pl/ podczas jazdy. Wypalanie standardowe: co 3-5 dni, co około 300km. Urządzenie to działać może poprzez wypalanie szkodliwych substancji w wysokiej temperaturze lub stosowanie płynu katalizującego (wtedy już jest mowa o FAP). Wypalanie DPF powinno być poprzedzone dokładną diagnostyką silnika w celu sprawdzenia co jest faktyczną przyczyną blokowania przez ECU oczyszczania filtra. Te elementy, montowane w samochodach z silnikami diesla, mają przecież odpowiadać za przechwytywanie i wypalanie cząstek stałych, które są emitowane razem ze spalinami. Po drugie, wycinanie filtra DPF jest nielegalne i grozi utratą dowodu rejestracyjnego oraz problemami podczas przeglądu technicznego samochodu. 100 km i już włącza mi się wypalanie filtra,. Jego wymiana konieczna będzie o wiele szybciej, gdy o wypalanie DPF nie dbamy regularnie. Mimo poruszania się zalecanym stylem jazdy i stosowania odpowiedniego oleju silnikowego czasami może dojść do zapchania filtra. Uzytkownik musi umieć zaobserwować wypalanie DPF, dzięki czemu ograniczy ryzyko ewentualnych problemów do minimum. Samoczynne wypalanie filtra raczej nie jest sygnalizowane kontrolką. I w związku z powyższym powtarzam. Podczas jednostajnej szybkiej jazdy na autostradzie działa to nieźle. Do oleju silnikowego dostaje się nadmiar paliwa niedopalonego podczas rozpoczętego procesu regeneracji filtra. Wypalanie DPF polega na wspomnianej wcześniej jeździe na dłuższym odcinku drogi, utrzymując stałe obroty silnika. Mokry FAP lepiej radzi sobie podczas jazdy w mieście, ale jest droższy w eksploatacji. Jednostka sterująca silnikiem ma wgrane oprogramowanie inicjujące aktywną regeneracje, czyli wypalanie DPF poprzez dodatkowy dotrysk paliwa. Jak zapaliła się kontrolka to pewnie zbyt często wypalanie było przerywanie i komp zasygnalizował kontrolką aby przeprowadzić poprawnie i do końca cały proces co opisano w instrukcji. Wypalanie filtrów w naszym serwisie jest usługą wieloetapową począwszy od diagnostyki, a na wypaleniu zanieczyszczeń i cząsteczek sadzy w profesjonalnym piecu indukcyjnym kończąc. Jeżeli często jeździsz w dłuższe trasy wypalanie DPF odbywa się samoczynnie. Jeżeli wypalanie serwisowe DPF nie będzie w stanie poradzić sobie z zanieczyszczeniem, wówczas konieczna będzie regeneracja lub wymiana. W B7 słychać raz po raz wentylator i wypalanie na postoju po wyłączeniu samochodu, ale ani razu nie zapaliła mi się ta kontrolka pomimo, iż jeżdżę przeważnie w mieście. Głównie jeżdżenie na krótkich odcinkach, podczas których silnik nie ma szansy rozgrzać się do optymalnej temperatury. Sterownik silnika rozpoznając odpowiednie warunki zainicjuje wypalanie zanieczyszczeń z filtra DPF zgodnie z założoną przez producenta procedurą.

Zobacz także